Retourneren

Voordat u retourneert
Wanneer u van ons een volledige terugbetaling van het aankoop toegekend krijgt, betalen wij uiteraard ook de € 3,95 verzendkosten terug die u betaalt bij een bestelling in de webshop. U ontvangt dus het volledige aankoopbedrag terug op uw rekening.

Wij raden u altijd aan om voordat u overgaat tot retourneren contact op te nemen met onze helpdesk. Onze deskundige medewerkers helpen u graag op afstand en kunnen vaak direct een omruiling regelen zodat u snel het juiste product in huis heeft. Tevens kunnen veel problemen met onze producten op afstand opgelost worden.

U kunt onze helpdesk elke dag (inclusief ’s weekends) bereiken op 058 – 845 00 61 tussen 9:00 en 22:00. Tevens kunt u altijd een mail sturen naar info@viadennis.nl of kunt u het contactformulier invullen. wij bieden u graag snel een passende oplossing voor uw probleem.

Wanneer wij een retourpakket ontvangen waar al contact met ons over is geweest kunnen wij deze in veel gevallen sneller behandelen. Dit betekent wij u sneller van dienst kunnen zijn wanneer u al voor het retourneren contact met ons opneemt. U bent er dus altijd bij gebaat om voor het retourneren contact met ons op te nemen.

Herroepingsrecht
Wanneer u van ViaDennis een product ontvangen heeft maar u wilt afzien van de koop, kunt u dit retourneren. In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen waarin u het product zonder opgaaf van reden kunt retourneren.

Omdat wij bij ViaDennis staan voor kwaliteit en service, gaan wij verder en bieden wij u 30 dagen de tijd om eventueel af te zien van de aanschaf van uw product. Bij ons zult u dus nooit genoeg hoeven te nemen met een product waarover u niet tevreden bent. Na het moment dat u ons kenbaar heeft gemaakt de bestelling te herroepen heeft u nog 14 dagen de tijd om het product naar ons te retourneren.

Indien u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, terug wilt onvangen, dient u het product zo goed mogelijk verpakt (bij voorkeur in de originele verpakking) te retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending en dient het pakket op goede en degelijke wijze terug te sturen. U bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Indien een beschadiging is vastgesteld die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, zijn wij genoodzaakt deze waardevermindering mee te nemen in de creditering van uw aankoopbedrag. Wij zullen u hiervan op de hoogte stellen alvorens we overgaan tot creditering.

We verzoeken u vriendelijk om een retourformulier mee te sturen met uw pakket. U bent niet verplicht het formulier in te vullen, maar door dit te doen, versoepelt u het proces en zorgt u er voor dat we uw retourpakket sneller in behandeling kunnen nemen.

Voor het aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht kunt u ook het Europese modelformulier gebruiken, maar u bent hiertoe niet verplicht. Deze vindt u hier.

De kosten die u maakt voor het retourzenden van uw pakket kunnen wij helaas niet crediteren.

Garantie
Ieder product in onze webshop is voorzien van 1 jaar volledige garantie, tenzij het anders wordt aangegeven. Mocht er binnen dit jaar een defect aan het product optreden waar u geen schuld aan heeft? Dan heeft u recht op een vervangend product van minimaal dezelfde kwaliteit. Wilt u gebruik maken van onze garantieregeling? Neem dan contact op met onze klantenservice op info@viadennis.nl.

Het betreft hier een verkopersgarantie die wij zelf aanbieden en afhandelen. Deze garantie doet niks af aan de wettelijk garantie. De wettelijke garantie is van toepassingen op al onze producten en verschilt per product en aanschafprijs. Een product moet dus doen wat u redelijkerwijs mag verwachten, zo staat dat in de wet. Een product gekocht in onze webshop behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

Indien u garantie wilt claimen, dient u het product zo goed mogelijk verpakt (bij voorkeur in de originele verpakking) te retourneren. Het product valt onder de garantieregeling indien het een intern defect betreft waardoor het product niet meer – of in aantoonbaar vermindere mate – werkzaam is. Garantie is niet altijd van toepassing bij de volgende vormen van schade:

– Valschade
– Waterschade
– Kabelbreuk

Val- en waterschade vallen in de regel niet onder garantie. Een kabelbreuk wordt per geval bekeken. In sommige gevallen komt dit door onzorgvuldig gebruik. Het kan echter ook veroorzaakt worden door een productiefout waardoor er al een zwak punt in de kabel zat bij aanschaf. Na zorgvuldige inspectie bepalen onze experts hoe de schade is ontstaan en of dit onder garantie valt. In de meeste gevallen geldt: indien er geen visuele schade aan de buitenkant van het snoer is, valt de schade onder de garantieregeling.

We verzoeken u vriendelijk om een retourformulier mee te sturen met uw pakket. U bent niet verplicht het formulier in te vullen, maar door dit te doen, versoepelt u het proces en zorgt u er voor dat we uw retourpakket sneller in behandeling kunnen nemen.

Voorwaarden
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat ViaDennis International B.V. niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Wij raden u aan altijd een tracking code op te vragen bij PostNL of een andere verzender, zodat u te allen tijde weet waar uw pakket is. U bent in alle gevallen zelf verantwoordelijk voor de correcte aflevering van uw pakket.

Uw pakket dient altijd in een correcte verpakking opgestuurd te worden. We u vriendelijk de originele verpakking te gebruiken voor de retournering indien u deze nog in uw bezit heeft.

Crediteren
Indien u binnen 30 dagen uw product herroept en wij deze binnen 14 dagen na herroeping hebben ontvangen en u aangeeft dat u het aankoopbedrag gecrediteerd wilt hebben, zal de creditering van het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding plaatsvinden. Deze 14 dagen gaan in op de dag dat het product retour ontvangen is of ons bewijsbaar kenbaar is gemaakt dat het product naar ons adres geretourneerd is.

Mogelijk wordt er binnen deze 14 dagen nog contact met u opgenomen omtrent de reden van uw retournering en wordt u een ander aanbod gedaan, zoals een vervangend product. U bent niet verplicht uw reden op te geven en houdt altijd het recht zonder opgave van reden om creditering te vragen.

De creditering zal geschieden met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u oorspronkelijk besteld heeft. In het geval van iDEAL en AfterPay betreft dit een directe bankoverschrijving van onze rekening naar uw rekening. Wij crediteren iDEAL betalingen, overboekingen en PayPal bestellingen uitsluitend naar de rekening waarvan het oorspronkelijk is betaald. U kunt dus niet laten crediteren naar een andere bankrekening of een ander PayPal-account dan waar u het van heeft betaald.

Indien een beschadiging is vastgesteld die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, zijn wij genoodzaakt deze waardevermindering mee te nemen in de creditering van uw aankoopbedrag. Wij zullen u hiervan op de hoogte stellen alvorens we overgaan tot creditering.

RMA formulier
Via de onderstaande link vindt u een RMA formulier. U kunt dit formulier uitprinten, invullen en meesturen als u uw product retourneert, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. U bent niet verplicht dit formulier mee te sturen, maar retouren met formulier kunnen sneller behandeld worden.

RMA Formulier

Retouradres
U kunt uw pakket retourneren aan het onderstaande adres:

Dockingstation.nl
Wismastate 7
8926RA Leeuwarden
Afd. Retouren